:)

Mert a blog az kéremszépen egy spesziális téma!

Cucc,kultúra,meg ami kell!

Címkék

Szókincs

2008.02.24. 21:06 | Ciompi | 1 komment

A szókincs bővítésének sokféle módja van.Van aki olvas,akad aki a legkülönfélébb emberekkel elegyedik szóba,és akad olyan ember is,akit a szülei tanítottak ízes beszédre.
Mivel odavagyok az okoskodásért és szeretem a hülye tényeket és az érdekes szófordulatokat,összegyűjtöttem pár igen szemléletes eszközét tájékozottságunk prezentálásának(egyszóval:ha fel akarsz vágni,vagy csak intellektuálisabbnak akarsz tűnni,használd ezeket a kifejezéseket):

esőfelhő = Nimbustratus
Felhasználás: Gyülekeznek a nimbustratusok,esni fog.
Elvetemülteknek: A magaslégköri Nimbustratus-koncentráció igen magas,esni fog.

konstatálni vmit = észrevenni vmit,rájönni valamire
Felhasználás: Konstatáltam,hogy nimbustratusok gyülekeznek,esni fog.

implementál = megvalósít,gyakorlatba átvisz
Felhasználás: Úgy gondoltam implementálom az itt hallottakat.

illojális = igazságtalan
Felhasználás: Hogy hozhatsz ilyen illojális döntéseket?

soirée = estély
Felhasználás: Azt hiszem,ez a tegnap esti soirée nem a mi ízlésünknek megfelelő módon volt megszervezve.

kazuista = szőrszálhasogató
Felhasználás: Kazuisztikus kérdésekkel bombázott.

pozicionált = gazdag
Felhasználás: Szeret pozicionált emberek közelében lenni.

Lásd még : Idegen szavak és kifejezések kéziszótára

A bejegyzés trackback címe:

https://hangyaporond.blog.hu/api/trackback/id/tr98352966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kökény Annamária · http://www.kokojszi.freeblog.hu 2008.02.25. 10:31:59

Szia Laura!
Nagyon jókat mosolyogtam a mondataidon.:)
Szerintem sokkal nehezebb magyarul beszélni, már ebben az elLCDTV(mondd ki:)-sedett világban.
Én azért rákérdezek, ha valaki így beszél, ahogy te illusztráltad a mondataiddal, hogy mi? (Pedig van, amikor értem, csak itt jön a baj, ha nem tudja magyarra lefordítani.) Én úgy vettem észre, hogy a sznobok tényleg így beszélnek, lsd. esőfelhők izé.. hogy is van?:)
(Szerintem választékosan magyarul is lehet közölni a gondolatainkat. Ez persze az én véleményem, másnak más lehet természetesen.)
Hétvégén olvasgattam kicsit a blogod, igazán érdekes felvetéseid vannak! Nekem tetszik.
(Ezsó anyukája)
Címkék: kultúra tények
süti beállítások módosítása